sobota, 29 września 2012

Stefan Czarniecki


Stefan Czarniecki herbu Łodzia (ur. ok. 1599 w Czarncy, zm. 16 lutego 1665 w Sokołówce) – polski dowódca wojskowy, oboźny wielki koronny i kasztelan kijowski od 1652, starosta kowelski od 1655, regimentarz od 1656, wojewoda ruski od 1657, starosta tykociński od 1659, wojewoda kijowski od 1664, hetman polny koronny w 1665.


 Czarniecki jest też dowódcą armii do gry Ogniem i Mieczem, którą staram się skompletować. Ten mistrz wojny szarpanej z czasów potopu pasuje do tej roli idealnie.
Wieść gminna niesie, że niedługo zostanie wydany dodatek do OiM -"Potop". Nie potrafię sobie wyobrazić, żeby zabrakło w nim sporego rozdziału z Czarnieckim. W związku z tym, że Wargamer na razie nie wydał figurki tego dowódcy, postanowiłem zabawić się w prostą konwersję i psując 3 inne figurki zmontowałem sobie własnego Czarnieckiego. Wzorowałem się na obrazie Juliusza Kossaka Czarniecki pod Płockiem. Oczywiści moje niezgrabne paluchy nie są w stanie wykonać z green staffu dokładnie takiego modelu jak na obrazku (nawet nie próbowałem), ale mam nadzieję, że choć trochę go przypomina. Bazą był model dowódcy wyższego szczebla i chorąży z zestawu Dowództwo Rzeczypospolitej (POL-4), natomiast szabelkę oddał dowódca z zestawu Pospolite ruszenie / Wolontarze, (POL-5). Poniżej widaćczęści składowe przed montażem i malowaniem.


A efekt końcowy wygląda tak:






I jeszcze z Krassusa pomocą jedna poprawiona fotka.





2 komentarze:

Inkub pisze...

Świetnie wyszedł:) Elegancki i jako pojedyncza figurka, i na podstawce, wraz z pocztem.

Fromhold pisze...

Potwierdzam, elegancki i inny niż firmowy. I koniki bardzo ładne.
Pozdrawiam
A.